مدت زمان تقریبی مطالعهی این مقاله 6 دقیقه است.
اهمیت مبلمان اداری در دفاتر اجرایی
دفاتر اجرایی، بهویژه دفاتر برای مدیران ارشد، معمولاً بهعنوان قلب هر سازمانی در نظر گرفته میشوند. به همین دلیل این فضاها نه تنها باید نشاندهنده جایگاه و اقتدار مدیران باشند، بلکه باید فضایی راحت و کارآمد برای انجام وظایف روزانه و ملاقاتهای کاری فراهم کنند. مبلمان اداری در این دفاتر باید ترکیبی از زیبایی، کارایی و دوام باشد. امروزه انواع مختلفی از مبلمان اداری طراحی و تولید شدهاند که هر کدام با برخورداری از ویژگیهای خاص خود، جایگاه مخصوصی در دنیای دکوراسیون داخلی پیدا کردهاند. در ادامه به بررسی برخی از ویژگیهای اصلی این مبلمان میپردازیم.
ویژگیهای کلیدی مبلمان در دفاتر اجرایی
- مبلمان اداری دفاتر اجرایی باید با طراحی خاص خود حس زیبایی را در دکوراسیون دفاتر به نمایش بگذارد. علاوه بر این موارد استفاده از متریال با کیفیت بالا مانند چوبهای مرغوب و پارچههای با کیفیت میتواند به ایجاد کردن این فضا کمک کند. امروزه شرکتهای معتبر بسیاری هستند که انواع مبلمان اداری با کیفیت و قیمت متاسب را اتولید میکنند. مبلیران نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در این حوزه، از متریال با کیفیت بالا برای ساخت محصولات خود استفاده میکند. استفاده از چوب راش گرحستانی به همراه پارچههای با کیفیت بالا از جمله ویژگیهای بارز محصولات این شرکت هستند.
- مدیران اجرایی زمان زیادی را پشت میز کار خود سپری میکنند. از همین رو مبلمان اداری آنها باید با داشتن طراحی ارگونومیک، راحتی قابل قبولی را ایجاد کنند. از این رو استفاده طولانی مدت از مبلمان اداری باعث ایجاد خستگی کمتر در افراد خواهد شد. بهتر است که قبل از اقدام به خرید مبلمان اداری، از کیفیت و طراحی استاندارد آن اطمینان حاصل کنید.
- دفاتر اجرایی معمولاً نیازمند فضایی برای برگزاری جلسات داخلی هستند. بنابراین، میزهای کنفرانس و صندلیهای مناسب نیز بخش مهمی از مبلمان این فضاها محسوب میشوند. در کنار این موارد میتوان از انواع مبلمان اداری ماژولار برای تکمیل فضای اتاق کنفرانس و یا جلسه استفاده کرد. این نوع مبلمان میتوانند علاوه بر ایجاد راحتی بیشتر برای افراد، فضایی برای تعامل و گفت و گو نیز ارائه دهند.
اهمیت طراحی ارگونومی در مبلمان دفاتر اجرایی
ارگونومی نقش بسیار مهمی در طراحی مبلمان اداری، مخصوصا در دفاتر اجرایی ایفا میکند. مدیران و کارمندان اجرایی به دلیل اینکه ساعتهای زیادی مشغول کار فعالیت هستند، نیاز به استفاده از مبلمانی دارند که از طراحی ارگونومیک برخوردار باشند. از همین رو انتخاب صندلیها و مبلمان ارگونومیک و میزهایی با ارتفاع مناسب از اصول کلیدی در این حوزه است. به علت بالا بودن اهمیت این مورد، شرکتهای تولید کننده مبلمان اداری در تلاش هستند تا با در نظر کرفتن اصول ارگونومی در محصولات خود، رضایت مشتریات را به خود جلب کنند. استفاده از مواد و متریال با کیفیت نیز یکی از اصول ارکونومی به شمار میرود.
این را هم بخوانید: چگونه طراحی ارگونومیک در مبلمان اداری میتواند سلامت شما را تضمین کند؟
متریال و نحوه طراحی مبلمان در دفاتر اجرایی
یکی دیگر از موارد مهمی که در هنگام خرید مبلمان اداری برای دفاتر اجرایی مورد توجه قرار میگیرد، متریال مورد استفاده در این محصولات هستند. استفاده از مواد با کیفیت نه تنها به افزایش طول عمر مبلمان کمک میکند، بلکه ظاهر شکیل و لوکس به فضای دفتر میبخشد. علاوه بر این هرچقدر که مبل از متریال با کیفیت بالا ساخته شده باشد، طول عمر بالایی نیز خواهد داشت. به همین دلیل در هزینههای دراز مدت هم صرفه جویی خواهد شد. چوبهای طبیعی مانند چوب بلوط، گردو و راش از جمله مواردی هستند که استحکام بالایی به مبلمان اداری میبخشند. استفاده از پارچههای چرم مخصوصا در صندلیها و مبلمان، فضایی لوکس و شکیل را در دفتر ایجاد میکند.
چیدمان و طراحی فضا در دفاتر اجرایی
- چیدمان مبلمان در دفاتر اجرایی باید به صورتی باشد که علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و هماهنگ، کارایی لازم را نیز داشته باشد. به همین علت استفاده هوشمندانه از فضاها و انتخاب مناسب مبلمان اداری کمک میکند تا دفتر اجرایی به محیطی کاربردی تبدیل شود.
- میز اجرایی معمولاً بهعنوان نقطه مرکزی دفتر در نظر گرفته میشود و دیگر مبلمان اداری باید بر اساس آن چیده شوند. بهتر است که قبل از خرید مبلمان اداری به فضای در دسترس توجه کنید.
فضاهای کافی بین مبلمان برای رفت و آمد راحت و آزادانه کارکنان و مراجعین باید در نظر گرفته شود. برای رفت و آمد بهتر پیشنهاد میشود که از انواع مبلمان ماژولار با ابعاد کم استفاده شود. این مورد به تنهایی تا حد زیادی به صرفه جویی از فضای قابل استفاده کمک میکند.
- چیدمان و انتخاب مبلمان اداری باید با سبک کلی دکوراسیون دفتر هماهنگ باشد. برای دفاتر کلاسیک انواع مختلفی از مبلمان اداری کلاسیک وجود دارند که بسته به مقدار بودجه میتوان مناسبترین گزینه را خرید. با چیدمان درست و استاندارد این مبلمان هم نتیجه مورد نظر ایجاد خواهد شد. درمقابل برای دفاتر با دکوراسیون مدرن بهتر است که از مبلمانی استفاده شود که تا حد امکان ساده و به اصطلاح جمع و جور باشد.
این را هم بخوانید: چالشهای انتخاب مبلمان برای فضاهای اداری کوچک با نکاتی ساده!
ایجاد دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز یکی از معیارهای اصلی در حین چیدمان فضای اداری به شمار میرود. مبلمان اداری بسیاری وجود دارند که هر کدام با برخورداری از سبک خاصی از طراحی، مناسب برای استفاده در دفاتر مختلف هستند. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی بیشتر مبلمان اداری برای دفاتر اجرایی با انواع آن بیشتر آشنا شده و بتوانیم با در نظر گرفتن نکات پیرامون آن، انتخاب بهتری در هنگام خرید داشته باشیم.